E-NAPLÓ KÉZIKÖNYV

ELEKTRONIKUS ÉPÍTÉSI NAPLÓ

Milyen módon indíthatjuk az e-napló készenlétbe helyezési kérelmet?

Az e-építési napló készenlétbe helyezési kérelem indításához ügyfélkapus azonosítással kell belépnie az építtetőnek az e-napló alkalmazásba, majd meg kell adnia személyes adatait. (Saját adatok/Személyes profil).

A készenlétbe helyezést kérheti az építtető vagy az építtető meghatalmazottja. A készenlétbe helyezési kérelem kitöltése során meg kell adni az beruházása alapadatait, az építési helyszínt, ha az építés engedély köteles az építési engedély számát, a tervezőket (készenlétbe helyezés után is megadható), fel kell tölteni a tervnaplót (készenlétbe helyezés után is megadható). Meghatalmazás esetén a készenléti tárhelyre fel kell tölteni a meghatalmazást és amennyiben a meghatalmazó jogi személy az aláírási címpéldányt is. Fontos, hogy a meghatalmazás a készenlétbe helyezési kérelem benyújtására, illetve az e-építési napló alkalmazásban az építtetői feladatok ellátására vonatkozzon.

A kérelem benyújtása után a Lechner Nonprofit Kft. (továbbiakban LLTK) elbírálja a készenlétbe helyezési kérelmet. Az LLTK egy rövid ellenőrzés után dönt a kérelem elfogadásáról/elutasításáról, melyről a kérelmet benyújtó felhasználó az „Üzenetek” menüpontban kap értesítést. Amennyiben hiányosságot tapasztal, a kérelmet visszautasítja, ez többnyire hiánypótlás miatt szükséges. A hiánypótlás után a kérelmet az építtető vagy a meghatalmazottja ismét benyújthatja az LLTK felé vagy az E-naplót akár le is zárhatja (például, ha az E-naplót gyakorlásra kérte és az LLTK visszautasította a kérelmet). Az értesítés kiküldése legkésőbb 2 munkanapon belül történik meg.

Az e-napló készenlétbe helyezési kérelem indításáról bővebben a Készenlétbe helyezések fejezetben olvashat.

***