E-NAPLÓ KÉZIKÖNYV

ELEKTRONIKUS ÉPÍTÉSI NAPLÓ

Új e-napló készenlétbe helyezési kérelem

Készenlétbe helyezések menüpont

Új e-napló készenlétbe helyezési kérelem összeállításához kattintson a felső menüsoron a Készenlétbe helyezések menüpontra, majd a megjelenő oldalon az Új e-napló készenlétbe helyezési kérelem benyújtása feliratra.

Új e-napló készenlétbe helyezési kérelem benyújtása

A megnyíló lapon válassza ki a kérelem jogcímét a lenyíló listából, majd a választott jogcímnek megfelelően adja meg a készenlétbe helyezés alapadatait az alábbiak szerint:

Készenlétbe helyezés adatai

Amennyiben a készenlétbe helyezést saját nevében nyújtja be, úgy az építtető adatai részt az alklamazás automatikusan kitölti, nem szerkeszthető.

Ha a jogcím Természetes személy meghatalmazottja, akkor az építtető adatainál meg kell adni az alábbi adatokat:

  • Név
  • Anyja neve
  • Születési dátum
  • Születési hely
  • Lakcím

Ha a jogcím Jogi személy meghatalmazottja, akkor az építtető adatainál meg kell adni az alábbi adatokat:

  • Cég megnevezés*
  • Adószám*
  • Cégjegyzékszám
  • Székhely

E-napló adatai:

  • Sorszám mező
    Nem szerkeszthető, automatikusan tölti ki az alkalmazás a kérelem mentésekor.
  • E-napló neve
  • E-napló típus
    A lenyíló listára kattintva válassza ki a megfelelő e-napló típus.
  • Megjegyzés
  • Számított érték
    Az építmény számított értéke vagy a beruházás számított értéke.
Mentés

Az adatok kitöltése után a Mentés gombra kattintva menthető a kérelem, és adhatók meg az építési helyszín, tervezői és engedély adatok, illetve feltölthető a meghatalmazás és az aláírási címpéldány, amennyiben szükséges. A sikeres mentésről a rendszer üzenetet ad, melyet a Rendben gombra kattintva bezárhat.

Mentés sikeresen megtörtént! Rendben

A Mégsem gombra kattintva megszakítható a kérelem összeállítása.

Mégsem

A mentéssel a kérelem állapota Előkészítés-re változik.

Előkészítés

Az elmentett adatokat módosíthatja a Szerkesztés gombra kattintva. A folyamat megegyezik az előbbiekkel.

Szerkesztés

A kérelemhez kapcsolódó építési helyszíneket az Új építési helyszín felvitele szövegre kattintva rögzíthet.

Új építési helyszín felvitele

A megjelenő oldalon kötelezően megadandó adatok:

  • HRSZ
    Az építési helyszín helyrajzi száma.
  • Építési, szerelési munka neve
  • Cím
    A település nevéhez kattintson a település lenyíló listára majd a település nevét kezdje el begépelni és válassza ki a megjelenő listából.
Építési helyszín adatai

Az adatok kitöltése után a Mentés gombra kattintva menthetők az építési helyszín adatok, melyről a rendszer üzenetet ad, melyet a Rendben gombra kattintva bezárhat.

Mentés Mentés sikeresen megtörtént! Rendben

A mégsem gombra kattintva megszakítható az adatok szerkesztése.

Mégsem

A kérelemhez kapcsolódó tervezőket az Új tervező felvitele szövegre kattintva rögzíthet.

Új tervező felvitele

A megjelenő oldalon kötelezően megadandó adatok:

  • A tervező név
  • Telefonszáma
  • Lakcím
  • Tervezési típus
    A lenyíló listára kattintva válassza ki a megfelelő tervezési típust.
  • Cégnév
    A tervező cég neve. Opcionális.
  • Jogosultsági szám
    A tervező jogosultsági száma.
  • Megjegyzés
    Opcionális.
Tervező adatai

Az adatok kitöltése után a Mentés gombra kattintva menthetők a tervezői adatok, melyről a rendszer üzenetet ad, melyet a Rendben gombra kattintva bezárhat.

Mentés Mentés sikeresen megtörtént! Rendben

A mégsem gombra kattintva megszakítható az adatok szerkesztése.

Mégsem

A kérelemhez kapcsolódó engedélyeket az Új engedély felvitele szövegre kattintva rögzíthet.

Új engedély felvitele

A megjelenő oldalon kötelezően megadandó adatok:

  • Kiadó hatóság
    Az engedélyező hatóság nevéhez kattintson a Kiadó hatóság lenyíló listára majd a hatóság nevét kezdje el begépelni és válassza ki a megjelenő listából.
  • Iratazonosító
    ÉTDR engedély iratazonosító
  • Egyéb engedély
    Ha nincs ÉTDR (pl. nem engedélyköteles KBT), akkor az egyéb vonatkozó engedély száma. Opcionális.
  • Jogerős
    Az engedély jogerősítésének dátuma.
  • Kezdés
    Az építkezés megkezdésének dátuma.
  • Befejezés
    Az építkezés befejezésének dátuma.
Engedély adatai

Az adatok kitöltése után a Mentés gombra kattintva menthetők az engedély adatok, melyről a rendszer üzenetet ad, melyet a Rendben gombra kattintva bezárhat.

Mentés Mentés sikeresen megtörtént! Rendben

A Mégsem gombra kattintva megszakítható az adatok szerkesztése.

Mégsem

A kérelemhez kapcsolódó dokumentumokat a készenléti tárhelyre az Új dokumentum felvitele feliratra kattintva rögzíthet.

Készeléti tárhely dokumentumainak csatolása

A megjelenő oldalon a következő adatokat kell megadni:

  • Megnevezés
  • Típus
    A lenyíló listára kattintva válassza ki a megfelelő típust.
  • Rövid leírás
  • Megjegyzés
  • Dátum
Készeléti tárhely dokumentumai - kitöltendő mezők

A dokumentum feltöltéséhez kattintson a Dokumentumok csatolása gombra

Készeléti tárhely dokumentumai csatolás

A böngésző tallózó ablakában válassza ki a dokumentumokat.

Amennyiben minden csatolandó dokumentumot kiválasztott, és minden adatmezőt kitöltött a Mentés gombra kattintva rögzítheti az adatokat.

Az összes szükséges adat megadása után a Készenlétbe helyezés megrendelése gombra kattintva adhatja be az e-napló kérelmét.

Készenlétbe helyezés megrendelése

A gombra való kattintás után az alkalmazás egy felugró ablakban még egyszer megerősítést kér a kérelem benyújtásához, melyet értelemszerűen az Igen vagy a Mégsem gombra kattintva folytathat.

Biztos, hogy elküldi…

Ezt követően az E-napló készenlétbe helyezés megrendelése oldalra jut.

Az e-napló készenlétbe helyezésért rendszerhasználati díjat kell fizetni, a fizetendő összeget az e-napló alkalmazás az építmény számított értéke alapján (vagy a beruházás számított értéke) alapján határozza meg. A díjtáblázatot a Lechner Nonprofit Kft. (továbbiakban: LLTK) Dokumentációs és Információs Központ Üzemeltetési és Adatkezelési Szabályzata (továbbiakban: szabályzat) tartalmazza.

A felületen adja meg a számlázáshoz szükséges adatokat az alábbiak szerint. A díjbekérő a rögzített adatok alapján készül.

  • Fizetés módja: díjmentes
    A rendszer használata jelenleg ingyenes!
  • Megrendelő neve
  • Adószám
  • Cím
Számlázási adatok

Amennyiben a postázási címe nem azonos a számlázási adatoknál megadott címével, a jelölőnégyzetből vegye ki a pipát és adja meg a postázási címet.

Postázási cím

A szükséges adatok kitöltése után a folytatáshoz nyomja meg a Megrendelés gombot.

Megrendelés

A sikeres megrendelést követően egy új oldalra jut, melyen a megrendelés adatai és a rendszerhasználati díj átutaláshoz szükséges adatok jelennek meg, illetve a Díjbekérő nyomtatása feliratra kattintva letölthető/nyomtatható a készenlétbe helyezési kérelemhez kapcsolódó díjbekérő.

Díjbekérő nyomtatása

A rendben gombra kattintva a készenlétbe helyezési kérelem adataihoz térhetünk vissza.

Rendben

Az e-napló készenlétbe helyezési kérelmeket a Lechner Nonprofit Kft. hagyja jóvá. A jóváhagyott e-napló az alkalmazás E-naplók menüpontjában Frissítés után jelenik meg. A készenlétbe helyezésről, illetve elutasításról az Üzenetek feliratra kattintva is tájékozódhat. Az üzenetekről részletesen az Üzenetek című fejezetben olvashat.

***